Monday, January 21, 2008

Harap Ku, Pada-Mu

Ya Allah, jika Aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatan untuk mencintaiMu.
Ya Allah, Jika aku Jatuh cinta,
Jagalah agar cintaku padanya tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyetuh hati seseorang yg hatinya terpaut padaMu,
agar aku tidak terjatuh ke dalam jurang cinta semu
Ya Allah, jika aku jatuh hati padanya agar tidak berpaling dari hatiMu

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yg merinddu syahid di jalanMu
Ya Allah, jika Aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar aku tidak lalai merindukan syurgaMu

Ya Allah, jika Aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat kepada Mu
di sepanjang sepertiga malam terakhir

Ya Allah, jika Aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang yg menyeru menusia kepadaMu

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa Hati-Hati ini telah terhimpun dalam cinta padaMu
telah berjumpa untuk taat padaMu,
setelah bersatu dalam dakwah padaMu,
telah terpadu dalam membela SyariatMu

Ya Allah, kokohkanlah ikatannya, kekalkanlah cintanya,
tunjukilah jalan-jalanya, penuhilah Hati-Hati ini dengan cahayaMu
yang tidak pernah pudar
lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu
dan keindahan bertawakal di jalanMu

No comments: